Het kan gebeuren dat jij je BQ Aquaris M5 wilt gebruiken en dat het scherm niet meer aan gaat. Het is uiterst onaangenaam wanneer dit gebeurt, omdat de BQ Aquaris M5 nietswaardig is als het scherm niet aangaat. Dus is dit een probleem dat tamelijk snel moet worden opgelost. Maar maak je geen zorgen, het feit dat het BQ Aquaris M5-scherm niet aangaat, zegt niet zozeker dat het te vervangen is. Door je bij te staan te begrijpen wat er aan de hand is en om het scherm te repareren, hebben we bedacht dit artikel op te schrijven. We zullen eerst zien wat je moet uitvoeren als het scherm van je BQ Aquaris M5 niet meer werkt. Vervolgens zien we welke de oorzaken van het probleem kunnen zijn.

Het-scherm-van-mijn-gaat-niet-meer-aanbq-aquaris-m5

Wat te doen als je BQ Aquaris M5-scherm niet aan gaat

Hieronder staan de stappen die we je aanbevelen te doen om het scherm van je BQ Aquaris M5 te repareren.

Controleer of je BQ Aquaris M5 volledig is geladen

Ja, we weten dat het dom lijkt, maar het gebeurt regelmatig dat dit de oorzaak van het probleem is. We bevelen je aan om te controleren of je BQ Aquaris M5 goed is geladen. Echt, het gebeurt soms dat een telefoon in één keer wordt ontladen, zonder het te weten. Dus zelfs als je er van overtuigd bent dat je BQ Aquaris M5 geladen is, voor je merkte dat het scherm niet meer werkte , moet je het nogmaals laden. Ga naar de volgende stap als het scherm nog steeds niet werkt.

Voer een harde reset van BQ Aquaris M5 uit

Soms moet je een harde reset uitvoeren van je BQ Aquaris M5 om het scherm te laten werken. Als je een harde reset wilt uitvoeren, moet je een van de twee onderstaande stappen uitvoeren:
• Houd de aan / uit-knop lang ingedrukt.
• Houd de aan / uit-knop en de knop Volume omlaag 7 seconden ingedrukt.
Als je dat hebt gedaan, zal het toestel weer opstarten. Je zult daarna kunnen zien of het scherm weer aan gaat of niet. Als dit niet zo is, ga je naar de volgende fase.

Controleer of het het BQ Aquaris M5-scherm is dat niet meer aangaat

Het is bepalend om te weten of het inderdaad het BQ Aquaris M5-scherm is dat niet meer werkt. Want het is ook denkbaar dat het probleem aan iets anders ligt. Teneinde te verifiëren of het scherm het niet meer doet, moet je je BQ Aquaris M5 nog een keer aanzetten. Bij de herstart, moet je een trilling voelen, een geluid horen of de LED van BQ Aquaris M5 licht op. Als je een van deze drie situaties opmerkt, toont dit aan dat de BQ Aquaris M5 gestart is en dat het scherm dus niet werkt. Als geen van deze situaties de kwestie is, beduidt dit dat het probleem niet zozeer van het scherm komt.

Vervang het BQ Aquaris M5-scherm

Als je in de vorige fase hebt kunnen bevestigen dat het BQ Aquaris M5-scherm niet functioneert, betekent dit dat het een hardwareprobleem is. In dit geval is het jammer genoeg onvermijdelijk om het BQ Aquaris M5-scherm te vervangen. Daarvoor raden wij je aan om naar een gespecialiseerde winkel te gaan.

Wat kunnen de oorzaken zijn dat een BQ Aquaris M5- scherm niet meer aan gaat ?

Er kunnen verschillende oorzaken zijn dat het scherm niet meer oplicht. Hieronder zijn sommige mogelijkheden.

Heeft je BQ Aquaris M5 water-of vochtschade?

Het gebeurt regelmatig dat dit de oorzaak is van een scherm dat niet goed functioneert. Als de BQ Aquaris M5 in het water is gevallen of als je onlangs in een behoorlijk natte omgeving bent geweest, kan daar het probleem van komen. In dat geval, kun je trachten je BQ Aquaris M5 lichtjes te verwarmen met een droger en krachtig op de bovenkant van het scherm te drukken. Dit kan weleens het scherm weer goed maken.

Is de BQ Aquaris M5 gevallen?

Als je BQ Aquaris M5 onlangs gevallen is of als het scherm stuk is, komt daar ongetwijfeld het probleem van. We bevelen je aan naar de winkel te gaan om het scherm te vervangen.

Zijn er andere signalen?

Als je BQ Aquaris M5 de laatste tijd vreemde dingen heeft gedaan, dan kan het een sein zijn van een probleem met het besturingssysteem (OS). Bijvoorbeeld als je BQ Aquaris M5 alleen afgaat, of alleen herstart of allerlei andere vreemde dingen doet, dan is er ongetwijfeld een probleem met het besturingssysteem. Als dit zo is bevelen wij je aan een Factory Reset uit te voeren.