Het kan gebeuren dat jij je Asus ZenPad 10 wilt gebruiken en dat het scherm niet meer aan gaat. Het is zeer ellendig wanneer dit gebeurt, omdat de Asus ZenPad 10 ongeschikt is als het scherm niet aangaat. Natuurlijk is dit een probleem dat redelijk vlug moet worden opgelost. Maar maak je geen zorgen, het feit dat het Asus ZenPad 10-scherm niet aangaat, zegt niet noodzakelijk dat het te vernieuwen is. Teneinde je te helpen te begrijpen wat er aan de hand is en om het scherm te herstellen, hebben we bedacht dit artikel te schrijven. We zullen als eerste zien wat je moet doen als het scherm van je Asus ZenPad 10 niet meer werkt. En dan zien we welke de oorzaken van het probleem kunnen zijn.

Het-scherm-van-mijn-gaat-niet-meer-aanAsus-ZenPad-10

Wat te doen als je Asus ZenPad 10-scherm niet aan gaat

Hieronder staan de fases die we je aanbevelen te doen om het scherm van je Asus ZenPad 10 te herstellen.

Controleer of je Asus ZenPad 10 volledig is geladen

Ja, we weten dat het idioot lijkt, maar het gebeurt dikwijls dat dit de reden van het probleem is. We adviseren je om te controleren of je Asus ZenPad 10 goed is geladen. Echt, het gebeurt weleens dat een telefoon in één keer wordt ontladen, zonder het te weten. Daarom zelfs als je er zeker van bent dat je Asus ZenPad 10 geladen is, voordat je merkte dat het scherm niet meer werkte , moet je het nogmaals laden. Ga naar de volgende stap als het scherm nog steeds niet werkt.

Voer een harde reset van Asus ZenPad 10 uit

Misschien moet je een harde reset uitvoeren van je Asus ZenPad 10 om het scherm te laten werken. Als je een harde reset wilt uitvoeren, moet je een van de twee onderstaande fases uitvoeren:
• Houd de aan / uit-knop lang ingedrukt.
• Houd de aan / uit-knop en de knop Volume omlaag 7 seconden ingedrukt.
Als je dat hebt gedaan, zal het toestel opnieuw opstarten. Je zult daarna kunnen zien of het scherm weer aan gaat of niet. Als dit niet zo is, ga je naar de volgende stap.

Controleer of het het Asus ZenPad 10-scherm is dat niet meer aangaat

Het is bepalend om te weten of het inderdaad het Asus ZenPad 10-scherm is dat niet meer werkt. Want het is ook denkbaar dat het probleem aan iets anders ligt. Om te controleren of het scherm het niet meer doet, moet je je Asus ZenPad 10 opnieuw aanzetten. Bij de herstart, moet je een trilling bemerken, een geluid horen of de LED van Asus ZenPad 10 licht op. Als je een van deze drie gevallen opmerkt, bewijst dit dat de Asus ZenPad 10 gestart is en dat het scherm inderdaad niet werkt. Als geen van deze situaties de kwestie is, betekent dit dat het probleem niet zozeer van het scherm komt.

Vervang het Asus ZenPad 10-scherm

Ingeval je in de voorafgaande stap hebt kunnen bevestigen dat het Asus ZenPad 10-scherm niet werkt, betekent dit dat het een hardwareprobleem is. In dit geval is het helaas onvermijdelijk om het Asus ZenPad 10-scherm te vernieuwen. Daarvoor adviseren wij je om naar een gespecialiseerde winkel te gaan.

Wat kunnen de oorzaken zijn dat een Asus ZenPad 10- scherm niet meer aan gaat ?

Er kunnen andere redenen zijn dat het scherm niet meer oplicht. Hieronder zijn sommige opties.

Heeft je Asus ZenPad 10 water-of vochtschade?

Het gebeurt herhaaldelijk dat dit de reden is van een scherm dat slecht werkt. Ingeval de Asus ZenPad 10 in het water is gevallen of als je laatst in een behoorlijk vochtige omgeving bent geweest, kan daar het probleem van komen. Als dat zo is, kun je trachten je Asus ZenPad 10 ietsje te verwarmen met een droger en flink op de bovenkant van het scherm te drukken. Dit kan weleens het scherm weer goed maken.

Is de Asus ZenPad 10 gevallen?

Als je Asus ZenPad 10 kortgeleden gevallen is of als het scherm stuk is, komt daar ongetwijfeld het probleem van. We adviseren je naar de winkel te gaan om het scherm te vernieuwen.

Zijn er andere signalen?

Ingeval je Asus ZenPad 10 de laatste tijd rare dingen heeft gedaan, dan kan het een teken zijn van een probleem met het besturingssysteem (OS). Bijvoorbeeld als je Asus ZenPad 10 alleen afgaat, of alleen herstart of allerlei andere rare dingen doet, dan is er vermoedelijk een probleem met het besturingssysteem. In dit geval bevelen wij je aan een Factory Reset uit te voeren.