Het kan gebeuren dat jij je Asus ZenFone Go wilt gebruiken en dat het scherm niet meer aan gaat. Het is vreselijk vervelend indien dit gebeurt, omdat de Asus ZenFone Go onbruikbaar is als het scherm niet aangaat. Daarom is dit een probleem dat vrij snel moet worden gefixt. Maar maak je geen zorgen, het feit dat het Asus ZenFone Go-scherm niet aangaat, betekent niet noodzakelijk dat het te vernieuwen is. Om je te helpen te begrijpen wat er aan de hand is en om het scherm te repareren, hebben we bedacht dit artikel op te schrijven. We zullen als eerste bekijken wat je moet uitvoeren als het scherm van je Asus ZenFone Go niet meer werkt. Daarna bekijken we welke de oorzaken van het probleem kunnen zijn.
Wat te doen als je Asus ZenFone Go-scherm niet aan gaat
Hieronder staan de stappen die we je aanbevelen te doen om het scherm van je Asus ZenFone Go te repareren.
Controleer of je Asus ZenFone Go volledig is geladen
Ja, we begrijpen dat het zot lijkt, maar het gebeurt vaak dat dit de oorzaak van het probleem is. We bevelen je aan om te checken of je Asus ZenFone Go goed is geladen. Echt, het gebeurt weleens dat een telefoon in één keer wordt ontladen, zonder het te weten. Daarom zelfs als je er van overtuigd bent dat je Asus ZenFone Go geladen is, voor je merkte dat het scherm niet meer werkte , moet je het nog eens laden. Ga naar de volgende stap als het scherm nog steeds niet funtioneert.
Voer een harde reset van Asus ZenFone Go uit
Soms moet je een harde reset uitvoeren van je Asus ZenFone Go om het scherm te laten werken. Als je een harde reset wilt uitvoeren, moet je een van de twee onderstaande stappen uitvoeren:
• Houd de aan / uit-knop lang ingedrukt.
• Houd de aan / uit-knop en de knop Volume omlaag 7 seconden ingedrukt.
Als je dat hebt gedaan, zal het toestel weer opstarten. Je zult hierna kunnen zien of het scherm weer aan gaat of niet. Als dit niet de kwestie is, ga je naar de volgende fase.
Controleer of het het Asus ZenFone Go-scherm is dat niet meer aangaat
Het is belangrijk om te weten of het inderdaad het Asus ZenFone Go-scherm is dat niet meer werkt. Want het is ook denkbaar dat het probleem aan iets anders ligt. Om te verifiëren of het scherm het niet meer doet, moet je je Asus ZenFone Go nogmaals aanzetten. Bij de herstart, moet je een trilling bemerken, een geluid horen of de LED van Asus ZenFone Go licht op. Als je een van deze drie gevallen opmerkt, betekent dit dat de Asus ZenFone Go gestart is en dat het scherm inderdaad niet werkt. Als geen van deze situaties het geval is, wil dit zeggen dat het probleem niet noodzakelijkerwijs van het scherm komt.
Vervang het Asus ZenFone Go-scherm
Indien je in de vorige fase hebt kunnen confirmeren dat het Asus ZenFone Go-scherm niet werkt, betekent dit dat het een hardwareprobleem is. In dat geval is het helaas noodzakelijk om het Asus ZenFone Go-scherm te vervangen. Hiervoor bevelen wij je aan om naar een gespecialiseerde winkel te gaan.
Wat kunnen de oorzaken zijn dat een Asus ZenFone Go- scherm niet meer aan gaat ?
Er kunnen andere oorzaken zijn dat het scherm niet meer oplicht. Hieronder zijn enkele opties.
Heeft je Asus ZenFone Go water-of vochtschade?
Het gebeurt herhaaldelijk dat dit de oorzaak is van een scherm dat niet goed werkt. Indien de Asus ZenFone Go in het water is gevallen of als je kortgeleden in een zeer natte omgeving bent geweest, kan daar het probleem van komen. En als dat het geval is, kun je proberen je Asus ZenFone Go een beetje te verwarmen met een droger en hard op de bovenkant van het scherm te drukken. Dit kan af en toe het scherm in orde brengen.
Is de Asus ZenFone Go gevallen?
Als je Asus ZenFone Go laatst gevallen is of als het scherm kapot is, komt daar vermoedelijk het probleem van. We bevelen je aan naar de winkel te gaan om het scherm te vervangen.
Zijn er andere signalen?
Indien je Asus ZenFone Go de laatste tijd rare dingen heeft gedaan, dan kan het een sein zijn van een probleem met het besturingssysteem (OS). Bijvoorbeeld als je Asus ZenFone Go alleen afgaat, of alleen herstart of allerlei andere vreemde dingen doet, dan is er waarschijnlijk een probleem met het besturingssysteem. Zo ja adviseren wij je een Factory Reset uit te voeren.