Het kan gebeuren dat jij je Asus ZenFone AR wilt gebruiken en dat het scherm niet meer aan gaat. Het is ontzettend naar indien dit gebeurt, omdat de Asus ZenFone AR nietswaardig is als het scherm niet aangaat. Daarom is dit een probleem dat tamelijk snel moet worden gefixt. Maar maak je geen zorgen, het geval dat het Asus ZenFone AR-scherm niet aangaat, zegt niet noodzakelijk dat het te vervangen is. Teneinde je te helpen te begrijpen wat er aan de hand is en om het scherm te repareren, hebben we bedacht dit artikel op te schrijven. We zullen eerst bekijken wat je moet uitvoeren als het scherm van je Asus ZenFone AR niet meer werkt. En dan bekijken we welke de oorzaken van het probleem kunnen zijn.
Wat te doen als je Asus ZenFone AR-scherm niet aan gaat
Hieronder staan de fases die we je aanbevelen te doen om het scherm van je Asus ZenFone AR te repareren.
Controleer of je Asus ZenFone AR volledig is geladen
Ja, we weten dat het stom lijkt, maar het gebeurt vaak dat dit de oorzaak van het probleem is. We raden je aan om te controleren of je Asus ZenFone AR goed is geladen. Echt, het gebeurt soms dat een telefoon in één keer wordt ontladen, zonder het te weten. Daarom zelfs als je er van overtuigd bent dat je Asus ZenFone AR geladen is, voordat je merkte dat het scherm niet meer werkte , moet je het nog eens laden. Ga naar de volgende stap als het scherm nog steeds niet werkt.
Voer een harde reset van Asus ZenFone AR uit
Misschien moet je een harde reset uitvoeren van je Asus ZenFone AR om het scherm te laten werken. Als je een harde reset wilt uitvoeren, moet je een van de twee onderstaande fases uitvoeren:
• Houd de aan / uit-knop lang ingedrukt.
• Houd de aan / uit-knop en de knop Volume omlaag 7 seconden ingedrukt.
Als je dat hebt gedaan, zal het toestel weer opstarten. Je zult dan kunnen zien of het scherm weer aan gaat of niet. Als dit niet het geval is, ga je naar de volgende fase.
Controleer of het het Asus ZenFone AR-scherm is dat niet meer aangaat
Het is bepalend om te weten of het werkelijk het Asus ZenFone AR-scherm is dat niet meer werkt. Want het is ook mogelijk dat het probleem aan iets anders ligt. Teneinde te verifiëren of het scherm het niet meer doet, moet je je Asus ZenFone AR weer aanzetten. Bij de herstart, moet je een trilling waarnemen, een geluid horen of de LED van Asus ZenFone AR licht op. Als je een van deze drie situaties opmerkt, laat dit zien dat de Asus ZenFone AR gestart is en dat het scherm inderdaad niet werkt. Als geen van deze situaties de kwestie is, bedoelt dit dat het probleem niet verplicht van het scherm komt.
Vervang het Asus ZenFone AR-scherm
Indien je in de vorige fase hebt kunnen affirmeren dat het Asus ZenFone AR-scherm niet functioneert, betekent dit dat het een hardwareprobleem is. In dat geval is het helaas onvermijdelijk om het Asus ZenFone AR-scherm te vervangen. Hiervoor bevelen wij je aan om naar een gespecialiseerde winkel te gaan.
Wat kunnen de oorzaken zijn dat een Asus ZenFone AR- scherm niet meer aan gaat ?
Er kunnen verschillende oorzaken zijn dat het scherm niet meer oplicht. Hieronder zijn een paar mogelijkheden.
Heeft je Asus ZenFone AR water-of vochtschade?
Het gebeurt dikwijls dat dit de oorzaak is van een scherm dat niet goed functioneert. Indien de Asus ZenFone AR in het water is gevallen of als je kortgeleden in een behoorlijk nattige omgeving bent geweest, kan daar het probleem van komen. Indien dat zo is , kun je trachten je Asus ZenFone AR wat te verwarmen met een droger en krachtig op de bovenkant van het scherm te drukken. Dit kan weleens het scherm herstellen.
Is de Asus ZenFone AR gevallen?
Als je Asus ZenFone AR onlangs gevallen is of als het scherm gebroken is, komt daar ongetwijfeld het probleem van. We raden je aan naar de winkel te gaan om het scherm te vervangen.
Zijn er andere signalen?
Indien je Asus ZenFone AR de laatste tijd rare dingen heeft gedaan, dan kan het een teken zijn van een probleem met het besturingssysteem (OS). Bijvoorbeeld als je Asus ZenFone AR alleen afgaat, of alleen herstart of allerlei andere rare dingen doet, dan is er vermoedelijk een probleem met het besturingssysteem. Indien dat zo is adviseren wij je een Factory Reset te realiseren.