Het kan gebeuren dat jij je Asus ZenFone 3 wilt gebruiken en dat het scherm niet meer aan gaat. Het is vreselijk irritant als dit gebeurt, omdat de Asus ZenFone 3 nietswaardig is als het scherm niet aangaat. Dus is dit een probleem dat best vlug moet worden opgelost. Maar maak je geen zorgen, het geval dat het Asus ZenFone 3-scherm niet aangaat, zegt niet noodzakelijk dat het te vernieuwen is. Teneinde je bij te staan te begrijpen wat er aan de hand is en om het scherm te herstellen, hebben we besloten dit artikel op te schrijven. We zullen eerst zien wat je moet doen als het scherm van je Asus ZenFone 3 niet meer werkt. Daarna zien we welke de oorzaken van het probleem kunnen zijn.
Wat te doen als je Asus ZenFone 3-scherm niet aan gaat
Hieronder staan de fases die we je aanbevelen te doen om het scherm van je Asus ZenFone 3 te herstellen.
Controleer of je Asus ZenFone 3 volledig is geladen
Ja, we begrijpen dat het onnozel lijkt, maar het gebeurt vaak dat dit de reden van het probleem is. We raden je aan om te controleren of je Asus ZenFone 3 goed is geladen. Werkelijk, het gebeurt af en toe dat een telefoon in één keer wordt ontladen, zonder het te weten. Dus zelfs als je er zeker van bent dat je Asus ZenFone 3 geladen is, voor je merkte dat het scherm niet meer werkte , moet je het nog een keer laden. Ga naar de volgende stap als het scherm nog steeds niet funtioneert.
Voer een harde reset van Asus ZenFone 3 uit
Af en toe moet je een harde reset realiseren van je Asus ZenFone 3 om het scherm te laten werken. Als je een harde reset wilt realiseren, moet je een van de twee onderstaande fases realiseren:
• Houd de aan / uit-knop lang ingedrukt.
• Houd de aan / uit-knop en de knop Volume omlaag 7 seconden ingedrukt.
Als je dat hebt gedaan, zal het toestel weer opstarten. Je zult dan kunnen zien of het scherm weer aan gaat of niet. Als dit niet zo is, ga je naar de volgende stap.
Controleer of het het Asus ZenFone 3-scherm is dat niet meer aangaat
Het is bepalend om te weten of het werkelijk het Asus ZenFone 3-scherm is dat niet meer werkt. Want het is ook denkbaar dat het probleem aan iets anders ligt. Teneinde te checken of het scherm het niet meer doet, moet je je Asus ZenFone 3 opnieuw aanzetten. Bij de herstart, moet je een trilling waarnemen, een geluid horen of de LED van Asus ZenFone 3 licht op. Als je een van deze drie gevallen opmerkt, wijst dit aan dat de Asus ZenFone 3 gestart is en dat het scherm dus niet werkt. Als geen van deze situaties het geval is, bedoelt dit dat het probleem niet noodzakelijkerwijs van het scherm komt.
Vervang het Asus ZenFone 3-scherm
Ingeval je in de voorgaande stap hebt kunnen bevestigen dat het Asus ZenFone 3-scherm niet functioneert, betekent dit dat het een hardwareprobleem is. In dergelijk geval is het helaas onvermijdelijk om het Asus ZenFone 3-scherm te verwisselen. Hiervoor recommanderen wij je om naar een gespecialiseerde winkel te gaan.
Wat kunnen de oorzaken zijn dat een Asus ZenFone 3- scherm niet meer aan gaat ?
Er kunnen diverse redenen zijn dat het scherm niet meer oplicht. Hieronder zijn enkele opties.
Heeft je Asus ZenFone 3 water-of vochtschade?
Het gebeurt regelmatig dat dit de reden is van een scherm dat niet goed functioneert. Ingeval de Asus ZenFone 3 in het water is gevallen of als je onlangs in een erg vochtige omgeving bent geweest, kan daar het probleem van komen. En als dat zo is, kun je proberen je Asus ZenFone 3 een beetje te verwarmen met een droger en hard op de bovenkant van het scherm te drukken. Dit kan weleens het scherm herstellen.
Is de Asus ZenFone 3 gevallen?
Als je Asus ZenFone 3 laatst gevallen is of als het scherm gebroken is, komt daar ongetwijfeld het probleem van. We raden je aan naar de winkel te gaan om het scherm te verwisselen.
Zijn er andere signalen?
Ingeval je Asus ZenFone 3 de laatste tijd vreemde dingen heeft gedaan, dan kan het een sein zijn van een probleem met het besturingssysteem (OS). Bijvoorbeeld als je Asus ZenFone 3 alleen afgaat, of alleen herstart of allerlei andere rare dingen doet, dan is er waarschijnlijk een probleem met het besturingssysteem. In dit geval bevelen wij je aan een Factory Reset uit te voeren.