Het kan gebeuren dat jij je Archos 101e wilt gebruiken en dat het scherm niet meer aan gaat. Het is vreselijk naar als dit gebeurt, omdat de Archos 101e ongeschikt is als het scherm niet aangaat. Daarom is dit een probleem dat best vlug moet worden opgelost. Maar maak je geen zorgen, het feit dat het Archos 101e-scherm niet aangaat, zegt niet noodzakelijk dat het te vernieuwen is. Door je te helpen te begrijpen wat er aan de hand is en om het scherm te herstellen, hebben we besloten dit artikel op te schrijven. We zullen eerst zien wat je moet gaan doen als het scherm van je Archos 101e niet meer werkt. En dan zien we welke de oorzaken van het probleem kunnen zijn.

Het-scherm-van-mijn-gaat-niet-meer-aanArchos-101e

Wat te doen als je Archos 101e-scherm niet aan gaat

Hieronder staan de stappen die we je aanbevelen te doen om het scherm van je Archos 101e te herstellen.

Controleer of je Archos 101e volledig is geladen

Ja, we weten dat het onnozel lijkt, maar het gebeurt vaak dat dit de reden van het probleem is. We adviseren je om te controleren of je Archos 101e goed is geladen. Echt, het gebeurt weleens dat een telefoon in één keer wordt ontladen, zonder het te weten. Daarom zelfs als je er van overtuigd bent dat je Archos 101e geladen is, voordat je merkte dat het scherm niet meer werkte , moet je het weer laden. Ga naar de volgende stap als het scherm nog steeds niet werkt.

Voer een harde reset van Archos 101e uit

Misschien moet je een harde reset realiseren van je Archos 101e om het scherm te laten werken. Als je een harde reset wilt realiseren, moet je een van de twee onderstaande stappen realiseren:
• Houd de aan / uit-knop lang ingedrukt.
• Houd de aan / uit-knop en de knop Volume omlaag 7 seconden ingedrukt.
Als je dat hebt gedaan, zal het toestel opnieuw opstarten. Je zult daarna kunnen zien of het scherm weer aan gaat of niet. Als dit niet het geval is, ga je naar de volgende fase.

Controleer of het het Archos 101e-scherm is dat niet meer aangaat

Het is bepalend om te weten of het inderdaad het Archos 101e-scherm is dat niet meer werkt. Want het is ook voorstelbaar dat het probleem aan iets anders ligt. Om te verifiëren of het scherm het niet meer doet, moet je je Archos 101e nog een keer aanzetten. Bij de herstart, moet je een trilling bemerken, een geluid horen of de LED van Archos 101e licht op. Als je een van deze drie situaties opmerkt, betekent dit dat de Archos 101e gestart is en dat het scherm inderdaad niet werkt. Als geen van deze situaties de kwestie is, betekent dit dat het probleem niet noodzakelijkerwijs van het scherm komt.

Vervang het Archos 101e-scherm

Indien je in de vorige fase hebt kunnen affirmeren dat het Archos 101e-scherm niet functioneert, betekent dit dat het een hardwareprobleem is. In dat geval is het helaas onvermijdelijk om het Archos 101e-scherm te vervangen. Daarvoor adviseren wij je om naar een gespecialiseerde winkel te gaan.

Wat kunnen de oorzaken zijn dat een Archos 101e- scherm niet meer aan gaat ?

Er kunnen andere redenen zijn dat het scherm niet meer oplicht. Hieronder zijn sommige mogelijkheden.

Heeft je Archos 101e water-of vochtschade?

Het gebeurt regelmatig dat dit de reden is van een scherm dat slecht functioneert. Indien de Archos 101e in het water is gevallen of als je laatst in een zeer waterige omgeving bent geweest, kan daar het probleem van komen. In dat geval, kun je trachten je Archos 101e een beetje te verwarmen met een droger en flink op de bovenkant van het scherm te drukken. Dit kan soms het scherm weer goed maken.

Is de Archos 101e gevallen?

Als je Archos 101e onlangs gevallen is of als het scherm stuk is, komt daar ongetwijfeld het probleem van. We adviseren je naar de winkel te gaan om het scherm te vervangen.

Zijn er andere signalen?

Indien je Archos 101e de laatste tijd rare dingen heeft gedaan, dan kan het een signaal zijn van een probleem met het besturingssysteem (OS). Bijvoorbeeld als je Archos 101e alleen afgaat, of alleen herstart of allerlei andere vreemde dingen doet, dan is er waarschijnlijk een probleem met het besturingssysteem. Indien dat zo is adviseren wij je een Factory Reset te realiseren.