Het is vast weleens gebeurd dat je de camera op jouw Doogee X9 start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En als de camera van je Doogee X9 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Doogee X9 opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken wat je moet doen als de camera-app op jouw Doogee X9 één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-doogee-x9

Wat te doen als de camera van jouw Doogee X9 niet meer werkt?

1- Start je Doogee X9 opnieuw op

Wat je als eerste kan proberen als de Doogee X9-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, soms kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Wanneer dat het geval is, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet want deze is dan niet geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Doogee X9

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Doogee X9. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Doogee X9-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Doogee X9 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Doogee X9 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je zou willen weten of dat zo is, moet je de Doogee X9 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de meest recente apps weg te doen en dan te controleren of het probleem opgelost is.