Het kan gebeuren als je de camera op jouw Doogee F5 start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En ja als de camera van je Doogee F5 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Doogee F5 weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je moet doen als de camera-app op jouw Doogee F5 één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-doogee-f5

Wat te doen als de camera van jouw Doogee F5 niet meer werkt?

1- Start je Doogee F5 opnieuw op

Wat je als eerste moet doen als de Doogee F5-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, misschien kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat het geval is, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Doogee F5

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Doogee F5. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Doogee F5-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Doogee F5 opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Doogee F5 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je zou willen weten of dat zo is, moet je de Doogee F5 herstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps weg te doen en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.