De wifi-verbinding van Crosscall TREKKER-X2 is zo goed als onvermijdelijk geworden. Want het is dankzij haar dat je toegang hebt tot internet en taken kan uitvoeren waarvoor wifi vereist is, zoals het updaten van applicaties. Vandaar dat het zo vervelend is als de wifi van je Crosscall TREKKER-X2 wegvalt. Er kunnen diverse redenen zijn waarom de wifi van een Crosscall TREKKER-X2 zichzelf ontkoppelt. Eerst zullen we de locatie-instellingen controleren. Ten tweede zullen we zien of de toepassingen de oorzaak van het probleem kunnen zijn. Ten slotte gaan we de problemen die verband houden met de updates bekijken.

de-wifi-van-mijn-valt-weg-crosscall-trekker-x2

De wifi van de Crosscall TREKKER-X2 valt weg vanwege de localisatie

Als je merkt dat de wifi van jouw Crosscall TREKKER-X2 herhaaldelijk verbinding maakt en dan weer wegvalt, kunnen we bepalen wat daar ongetwijfeld de oorzaak van is. Namelijk, als je dit op jouw telefoon observeert, komt het hoogstwaarschijnlijk doordat de parameter: PRECISIE VERBETEREN geactiveerd is. Dit is een parameter die gebruikt kan worden om je geolocatie te verbeteren met behulp van de wifi-netwerken die jouw Crosscall TREKKER-X2 vindt. Daarom gebeurt het soms dat de wifi van je Crosscall TREKKER-X2 verbinding maakt en af en toe weer wegvalt. Als je wilt weten of dit het geval is, of als je deze optie uit wilt schakelen, gaat u naar INSTELLINGEN, en dan VERBINDINGEN en dan LOCATIE, vervolgens en dan LOCATIE METHODE en dan HOGE PRECISIE. Zodra deze optie uitgeschakeld is, zou het probleem opgelost moeten zijn, en bovendien zal de levensduur van de batterij verhogen.

De wifi van de Crosscall TREKKER-X2 valt weg vanwege een applicatie

Als de wifi van jouw Crosscall TREKKER-X2 wegvalt, is het mogelijk dat een toepassing daar de oorzaak van is. Want het kan immers het geval zijn dat een applicatie in conflict komt met het wifi-netwerk van jouw Crosscall TREKKER-X2. Om te weten of dit de oorzaak is van van het probleem, raden we je aan de applicaties, die je geïnstalleerd hebt sinds het probleem zich heeft voorgedaan, te elimineren.

Het probleem komt van de intelligent-wifi van de Crosscall TREKKER-X2

Op bepaalde telefoons zoals de Crosscall TREKKER-X2 bestaat een optie die INTELLIGENT WIFI heet. Deze optie heeft tot doel om steeds verbinding te maken met het wifi-netwerk dat het beste capteert. Ingeval deze optie geactiveerd is, kan het schommelen met de Crosscall TREKKER-X2’s wifi, dan maakt de Crosscall TREKKER-X2 weer verbinding en dan valt het weer weg. Je hoeft enkel maar te bewegen, of twee netwerken zijn op vergelijkbare afstand, en het fenomeen zal kunnen gebeuren. Als je dan deze optie wilt uitschakelen, moet je naar INSTELLINGEN MENU > VERBINDINGEN > WIFI > GEAVANCEERDE INSTELLINGEN > SMART NETWORK (SLIMME NETWERKWISSEL).

De wifi valt weg na een update van de Crosscall TREKKER-X2

Als de wifi-verbindingsproblemen optreden na een update van jouw Crosscall TREKKER-X2, komt soms daar het probleem van. Als dit zo is, raden we je aan de Crosscall TREKKER-X2 opnieuw te resetten nadat je een back-up van de gegevens hebt gemaakt.