Je hebt zojuist een Crosscall TREKKER X4 gekocht en wanneer je deze inschakelt verschijnt de volgende foutmelding: simkaart niet herkend. Soms herkent de Crosscall TREKKER X4 de simkaart niet en geeft dit bericht weer. In dit geval is het niet noodzakelijkerwijs nodig om de Crosscall TREKKER X4 direct terug te sturen. Er zijn inderdaad verschillende trucs om dit probleem op te lossen. Daarom bekijken we in dit artikel wat we moeten doen en controleren zodat de simkaart herkend wordt op je Crosscall TREKKER X4.

simkaart-niet-herkend-crosscall-trekker-x4

Wat moet ik doen als de simkaart niet wordt herkend op mijn Crosscall TREKKER X4

Als de simkaart niet wordt herkend op jouw Crosscall TREKKER X4, vind je hieronder enkele tips die je kunnen helpen bij het identificeren van de oorzaak van het probleem, en zelfs om het probleem op te kunnen lossen.

Maak de simkaart schoon

Een van de eerste dingen die je moet doen als de simkaart niet wordt herkend op je Crosscall TREKKER X4 is het schoonmaken ervan. Vuil kan soms het contact tussen de SIM-kaart en de telefoon gedeeltelijk verhinderen. Om het schoon te maken, veeg het af met een klein doekje en controleer of het niet beschadigd is.

Controleer de simkaartlade op je Crosscall TREKKER X4

Soms kan het probleem van de simkaartlade komen. Het kan gebeuren dat de kleine metalen pluggen die normaal gesproken in contact moeten komen met de simkaart vaak een beetje los zitten. Als dit zo is, kan het zijn dat de Crosscall TREKKER X4 de simkaart niet leest. Om dit probleem op te lossen, maak je de simkaart een beetje dikker door één of twee stukjes tape op de achterkant te plakken.

Test de simkaart op een andere telefoon

Om erachter te komen of het probleem van de simkaart komt, kun je het testen op een andere telefoon en je zult je antwoord hebben. Als het niet wordt herkend op andere apparaten, zal je de simkaart moeten wisselen.

Probeer een andere simkaart op je Crosscall TREKKER X4

Als de twee voorgaande stappen niet succesvol zijn, is het dus nodig om een andere simkaart te testen om uit te vinden of het probleem van de kaart komt. Inderdaad, als een andere simkaart op de Crosscall TREKKER X4 werkt, komt het probleem van de kaart. Zo niet, zal je naar de telefoon zelf moeten kijken.

Kijk na of je Crosscall TREKKER X4 geen simlock heeft

Als je meerdere simkaarten hebt geprobeerd op je Crosscall TREKKER X4 en geen van hen wordt herkend, is het mogelijk dat de telefoon een simlock heeft. Dit betekent dat de Crosscall TREKKER X4 alleen simkaarten van een bepaalde provider kan herkennen. In dit geval, moet je het ontgrendelen. Hiervoor vind je veel artikelen op het internet die dit kunnen doen.

Kijk na of het probleem niet afkomstig is van de ROM die op de Crosscall TREKKER X4 is geïnstalleerd

Dit deel is vooral bedoeld voor mensen die de Crosscall TREKKER X4 hebben geroot om een niet-originele ROM te kunnen installeren. Als dit inderdaad het geval is, wees er dan van bewust dat het probleem van een onherkenbare simkaart heel vaak voorkomt na het installeren van nieuwe ROM’s. Wij adviseren je daarom een originele ROM opnieuw te installeren en opnieuw te testen.

Als niets werkt

Als alle bovenstaande oplossingen niet werken, adviseren wij je om je Crosscall TREKKER X4 en de simkaart terug te brengen naar een van de winkels van jouw provider.