Het is wellicht weleens gebeurd dat je de camera op jouw Crosscall Trekker-X4 start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En ja als de camera van je Crosscall Trekker-X4 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Crosscall Trekker-X4 weer werkt.

We zullen dus bekijken wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Crosscall Trekker-X4 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-crosscall-trekker-x4

Wat te doen als de camera van jouw Crosscall Trekker-X4 niet meer werkt?

1- Start je Crosscall Trekker-X4 opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten doen als de Crosscall Trekker-X4-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, soms kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Crosscall Trekker-X4

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Crosscall Trekker-X4. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Crosscall Trekker-X4-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de Crosscall Trekker-X4 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Crosscall Trekker-X4 in conflict is gekomen met de camera-app. Indien je wilt weten of dit het geval is, moet je de Crosscall Trekker-X4 herstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de recentste apps te verwijderen en dan te controleren of het probleem opgelost is.