Het kan zijn dat je de camera op jouw Crosscall Element start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En ja als de camera van je Crosscall Element niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Crosscall Element opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Crosscall Element één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-crosscall-element

Wat te doen als de camera van jouw Crosscall Element niet meer werkt?

1- Start je Crosscall Element opnieuw op

Wat je als eerste moet proberen als de Crosscall Element-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, af en toe is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat zo is , volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Crosscall Element

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Crosscall Element. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Crosscall Element-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Crosscall Element opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Crosscall Element in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dat zo is, moet je de Crosscall Element opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat zeker een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps weg te doen en dan te controleren of het probleem opgelost is.