Het kan gebeuren zodra je de camera op jouw Crosscall Core-X5 start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En ja als de camera van je Crosscall Core-X5 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Crosscall Core-X5 opnieuw werkt.

We zullen dus zien hoe je moet doen zodra de camera-app op jouw Crosscall Core-X5 één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-crosscall-core-x5

Wat te doen als de camera van jouw Crosscall Core-X5 niet meer werkt?

1- Start je Crosscall Core-X5 opnieuw op

Het eerste wat je kan doen als de Crosscall Core-X5-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, soms is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet want deze is dan niet geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Crosscall Core-X5

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Crosscall Core-X5. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Crosscall Core-X5-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Crosscall Core-X5 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen werkt, betekent dit waarschijnlijk dat een recent geïnstalleerde app op jouw Crosscall Core-X5 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Crosscall Core-X5 herstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Vandaar dat wij je aanraden om de meest recente apps weg te doen en dan te testen of het probleem opgelost is.