Het is wellicht weleens gebeurd dat je de camera op jouw Crosscall action X5 start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En ja als de camera van je Crosscall action X5 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Crosscall action X5 opnieuw werkt.

We zullen dus zien wat je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Crosscall action X5 één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-crosscall-action-x5

Wat te doen als de camera van jouw Crosscall action X5 niet meer werkt?

1- Start je Crosscall action X5 opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten proberen als de Crosscall action X5-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dit het geval is, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Crosscall action X5

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Crosscall action X5. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Crosscall action X5-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Crosscall action X5 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen werkt, betekent dit waarschijnlijk dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Crosscall action X5 in conflict is met de camera-app. Indien je zou willen weten of dat zo is, moet je de Crosscall action X5 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de recentste apps te deïnstalleren en dan te testen of het probleem opgelost is.