Het kan zijn dat je de camera op jouw Blackview A7 start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En als de camera van je Blackview A7 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Blackview A7 weer werkt.

We zullen dus zien hoe je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Blackview A7 één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-blackview-a7

Wat te doen als de camera van jouw Blackview A7 niet meer werkt?

1- Start je Blackview A7 opnieuw op

Het eerste wat je kan proberen als de Blackview A7-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, misschien kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien doet de camera-app het niet want deze is dan niet geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Blackview A7

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Blackview A7. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Blackview A7-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Blackview A7 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Blackview A7 in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dit het geval is, moet je de Blackview A7 herstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Vandaar dat wij je aanraden om de recentste apps weg te doen en dan te controleren of het probleem opgelost is.