Het kan zijn dat je de camera op jouw Asus ZenFone 3 start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En als de camera van je Asus ZenFone 3 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Asus ZenFone 3 opnieuw werkt.

We zullen dus zien hoe je moet doen zodra de camera-app op jouw Asus ZenFone 3 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-asus-zenfone-3

Wat te doen als de camera van jouw Asus ZenFone 3 niet meer werkt?

1- Start je Asus ZenFone 3 opnieuw op

Het eerste wat je moet proberen als de Asus ZenFone 3-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, misschien kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat zo is , is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe werkt de camera-app niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Asus ZenFone 3

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Asus ZenFone 3. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Asus ZenFone 3-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Asus ZenFone 3 opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen werkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Asus ZenFone 3 in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Asus ZenFone 3 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Vandaar dat wij je aanraden om de recentste apps te deïnstalleren en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.