Het kan gebeuren als je de camera op jouw Archos Diamond S start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En als de camera van je Archos Diamond S niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Archos Diamond S weer werkt.

We zullen dus bekijken wat je moet doen als de camera-app op jouw Archos Diamond S één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-archos-diamond-s

Wat te doen als de camera van jouw Archos Diamond S niet meer werkt?

1- Start je Archos Diamond S opnieuw op

Het eerste wat je zou moeten proberen als de Archos Diamond S-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, af en toe kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat het geval is, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Archos Diamond S

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Archos Diamond S. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Daarvoor moet je naar het Archos Diamond S-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de Archos Diamond S opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Archos Diamond S in conflict is met de camera-app. Indien je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Archos Diamond S herstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat zeker een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Vandaar dat wij je aanraden om de recentste apps weg te doen en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.