Het kan gebeuren zodra je de camera op jouw Archos Core 55P start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En ja als de camera van je Archos Core 55P niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Archos Core 55P opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken wat je moet doen zodra de camera-app op jouw Archos Core 55P één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-archos-core-55p

Wat te doen als de camera van jouw Archos Core 55P niet meer werkt?

1- Start je Archos Core 55P opnieuw op

Het eerste wat je moet proberen als de Archos Core 55P-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien kan het komen door een eenvoudige storing. Als dit zo is , volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet omdat deze niet is geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Archos Core 55P

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Archos Core 55P. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Archos Core 55P-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Archos Core 55P opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Archos Core 55P in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Archos Core 55P opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat zeker een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de recentste apps te deïnstalleren en dan te controleren of het probleem opgelost is.