Het is wellicht weleens gebeurd dat je de camera op jouw Alcatel A5 start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En als de camera van je Alcatel A5 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Alcatel A5 opnieuw werkt.

We zullen dus zien hoe je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Alcatel A5 één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-alcatel-a5

Wat te doen als de camera van jouw Alcatel A5 niet meer werkt?

1- Start je Alcatel A5 opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten doen als de Alcatel A5-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe kan het komen door een eenvoudige storing. Als dit zo is , volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet want deze is dan niet geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Alcatel A5

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Alcatel A5. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het Alcatel A5-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Alcatel A5 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen werkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Alcatel A5 in conflict is met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de Alcatel A5 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de recentste apps weg te doen en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.