Het kan gebeuren als je de camera op jouw Alcatel 5 start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En ja als de camera van je Alcatel 5 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Alcatel 5 opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Alcatel 5 één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-alcatel-5

Wat te doen als de camera van jouw Alcatel 5 niet meer werkt?

1- Start je Alcatel 5 opnieuw op

Het eerste wat je moet proberen als de Alcatel 5-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet omdat deze niet is geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Alcatel 5

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Alcatel 5. Om dit te verhelpen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Alcatel 5-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Alcatel 5 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen werkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Alcatel 5 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de Alcatel 5 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te deïnstalleren en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.