Het kan zijn dat je de camera op jouw Alcatel 3c start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En als de camera van je Alcatel 3c niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Alcatel 3c weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Alcatel 3c één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-Alcatel-3c

Wat te doen als de camera van jouw Alcatel 3c niet meer werkt?

1- Start je Alcatel 3c opnieuw op

Het eerste wat je zou moeten proberen als de Alcatel 3c-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dit het geval is, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien doet de camera-app het niet want deze is dan niet geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Alcatel 3c

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Alcatel 3c. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Alcatel 3c-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Alcatel 3c opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Alcatel 3c in conflict is gekomen met de camera-app. Indien je wilt weten of dit het geval is, moet je de Alcatel 3c herstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps te deïnstalleren en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.