Het kan zijn dat je de camera op jouw Alcatel 1S start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En als de camera van je Alcatel 1S niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Alcatel 1S opnieuw werkt.

We zullen dus zien hoe je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Alcatel 1S één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-alcatel-1s

Wat te doen als de camera van jouw Alcatel 1S niet meer werkt?

1- Start je Alcatel 1S opnieuw op

Wat je als eerste moet proberen als de Alcatel 1S-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat het geval is, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe werkt de camera-app niet want deze is dan niet geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Alcatel 1S

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Alcatel 1S. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het Alcatel 1S-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de Alcatel 1S opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Alcatel 1S in conflict is gekomen met de camera-app. Als je zou willen weten of dat zo is, moet je de Alcatel 1S opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps te deïnstalleren en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.