Het kan zijn dat je de camera op jouw Acer Liquid Z5 start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En als de camera van je Acer Liquid Z5 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Acer Liquid Z5 weer werkt.

We zullen dus zien hoe je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Acer Liquid Z5 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-acer-liquid-z5

Wat te doen als de camera van jouw Acer Liquid Z5 niet meer werkt?

1- Start je Acer Liquid Z5 opnieuw op

Het eerste wat je zou moeten proberen als de Acer Liquid Z5-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, af en toe is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet want deze is dan niet geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Acer Liquid Z5

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Acer Liquid Z5. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het Acer Liquid Z5-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Acer Liquid Z5 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen werkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Acer Liquid Z5 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dit het geval is, moet je de Acer Liquid Z5 herstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat echt een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Vandaar dat wij je aanraden om de recentste apps te deïnstalleren en dan te controleren of het probleem opgelost is.