Het kan gebeuren als je de camera op jouw ZTE Blade A610 start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En als de camera van je ZTE Blade A610 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je ZTE Blade A610 weer werkt.

We zullen dus zien wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw ZTE Blade A610 één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-zte-blade-a610

Wat te doen als de camera van jouw ZTE Blade A610 niet meer werkt?

1- Start je ZTE Blade A610 opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten doen als de ZTE Blade A610-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, soms is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien doet de camera-app het niet omdat deze niet is geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je ZTE Blade A610

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de ZTE Blade A610. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het ZTE Blade A610-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de ZTE Blade A610 opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen werkt, betekent dit waarschijnlijk dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw ZTE Blade A610 in conflict is met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de ZTE Blade A610 herstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps weg te doen en dan te controleren of het probleem opgelost is.