Het kan gebeuren zodra je de camera op jouw ZTE Axon M start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En als de camera van je ZTE Axon M niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je ZTE Axon M opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken hoe je moet doen zodra de camera-app op jouw ZTE Axon M één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-zte-axon-m

Wat te doen als de camera van jouw ZTE Axon M niet meer werkt?

1- Start je ZTE Axon M opnieuw op

Wat je als eerste kan proberen als de ZTE Axon M-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dit zo is , is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je ZTE Axon M

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de ZTE Axon M. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het ZTE Axon M-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de ZTE Axon M opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een recent geïnstalleerde app op jouw ZTE Axon M in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de ZTE Axon M herstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Vandaar dat wij je aanraden om de recentste apps weg te doen en dan te controleren of het probleem opgelost is.