Het kan gebeuren als je de camera op jouw ZTE Axon 9 Pro start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En als de camera van je ZTE Axon 9 Pro niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je ZTE Axon 9 Pro weer werkt.

We zullen dus zien hoe je zou kunnen doen als de camera-app op jouw ZTE Axon 9 Pro één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-zte-axon-9-pro

Wat te doen als de camera van jouw ZTE Axon 9 Pro niet meer werkt?

1- Start je ZTE Axon 9 Pro opnieuw op

Het eerste wat je moet doen als de ZTE Axon 9 Pro-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, soms is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Wanneer dat het geval is, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je ZTE Axon 9 Pro

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de ZTE Axon 9 Pro. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het ZTE Axon 9 Pro-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de ZTE Axon 9 Pro opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een recent geïnstalleerde app op jouw ZTE Axon 9 Pro in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dit het geval is, moet je de ZTE Axon 9 Pro herstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps te verwijderen en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.