Het is wellicht weleens gebeurd dat je de camera op jouw ZenFone Max Pro M2 start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En als de camera van je ZenFone Max Pro M2 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je ZenFone Max Pro M2 weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je zou kunnen doen als de camera-app op jouw ZenFone Max Pro M2 één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-zenfone-max-pro-m2

Wat te doen als de camera van jouw ZenFone Max Pro M2 niet meer werkt?

1- Start je ZenFone Max Pro M2 opnieuw op

Het eerste wat je moet proberen als de ZenFone Max Pro M2-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je ZenFone Max Pro M2

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de ZenFone Max Pro M2. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Om dat te doen, moet je naar het ZenFone Max Pro M2-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de ZenFone Max Pro M2 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, betekent dit waarschijnlijk dat een recent geïnstalleerde app op jouw ZenFone Max Pro M2 in conflict is gekomen met de camera-app. Indien je zou willen weten of dat zo is, moet je de ZenFone Max Pro M2 herstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Vandaar dat wij je aanraden om de meest recente apps te deïnstalleren en dan te controleren of het probleem opgelost is.