Het kan gebeuren als je de camera op jouw Xperia XZ3 start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En als de camera van je Xperia XZ3 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Xperia XZ3 opnieuw werkt.

We zullen dus zien hoe je moet doen als de camera-app op jouw Xperia XZ3 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-xperia-xz3

Wat te doen als de camera van jouw Xperia XZ3 niet meer werkt?

1- Start je Xperia XZ3 opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten proberen als de Xperia XZ3-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, af en toe kan het komen door een eenvoudige storing. Als dit het geval is, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien doet de camera-app het niet omdat deze niet is geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Xperia XZ3

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Xperia XZ3. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Xperia XZ3-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Xperia XZ3 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Xperia XZ3 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je zou willen weten of dat zo is, moet je de Xperia XZ3 herstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Vandaar dat wij je aanraden om de meest recente apps te deïnstalleren en dan te testen of het probleem opgelost is.