Het kan gebeuren als je de camera op jouw Wiko Wax start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En als de camera van je Wiko Wax niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Wiko Wax weer werkt.

We zullen dus bekijken wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Wiko Wax één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-wax

Wat te doen als de camera van jouw Wiko Wax niet meer werkt?

1- Start je Wiko Wax opnieuw op

Wat je als eerste kan proberen als de Wiko Wax-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, soms kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko Wax

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko Wax. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Wiko Wax-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Wiko Wax opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Wiko Wax in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dat zo is, moet je de Wiko Wax opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te verwijderen en dan te testen of het probleem opgelost is.