Het is vast weleens gebeurd dat je de camera op jouw Wiko Ufeel start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En ja als de camera van je Wiko Ufeel niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Wiko Ufeel weer werkt.

We zullen dus zien wat je moet doen als de camera-app op jouw Wiko Ufeel één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-ufeel

Wat te doen als de camera van jouw Wiko Ufeel niet meer werkt?

1- Start je Wiko Ufeel opnieuw op

Het eerste wat je zou moeten doen als de Wiko Ufeel-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko Ufeel

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko Ufeel. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Wiko Ufeel-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de Wiko Ufeel opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen werkt, betekent dit waarschijnlijk dat een recent geïnstalleerde app op jouw Wiko Ufeel in conflict is met de camera-app. Indien je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Wiko Ufeel opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de recentste apps weg te doen en dan te controleren of het probleem opgelost is.