Het kan zijn dat je de camera op jouw Wiko ROBBY start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En ja als de camera van je Wiko ROBBY niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Wiko ROBBY weer werkt.

We zullen dus bekijken wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Wiko ROBBY één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-robby

Wat te doen als de camera van jouw Wiko ROBBY niet meer werkt?

1- Start je Wiko ROBBY opnieuw op

Het eerste wat je kan doen als de Wiko ROBBY-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko ROBBY

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko ROBBY. Om dit te verhelpen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het Wiko ROBBY-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Wiko ROBBY opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Wiko ROBBY in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dit het geval is, moet je de Wiko ROBBY herstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de recentste apps weg te doen en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.