Het is wellicht weleens gebeurd dat je de camera op jouw Wiko Rainbow start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En als de camera van je Wiko Rainbow niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Wiko Rainbow opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken hoe je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Wiko Rainbow één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-rainbow

Wat te doen als de camera van jouw Wiko Rainbow niet meer werkt?

1- Start je Wiko Rainbow opnieuw op

Het eerste wat je kan doen als de Wiko Rainbow-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, soms is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dit zo is , is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko Rainbow

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko Rainbow. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Wiko Rainbow-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Wiko Rainbow opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen werkt, betekent dit waarschijnlijk dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Wiko Rainbow in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dit het geval is, moet je de Wiko Rainbow herstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat zeker een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de recentste apps weg te doen en dan te controleren of het probleem opgelost is.