Het is misschien weleens gebeurd dat je de camera op jouw Wiko Ozzy start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En ja als de camera van je Wiko Ozzy niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Wiko Ozzy weer werkt.

We zullen dus zien hoe je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Wiko Ozzy één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-ozzy

Wat te doen als de camera van jouw Wiko Ozzy niet meer werkt?

1- Start je Wiko Ozzy opnieuw op

Het eerste wat je zou moeten proberen als de Wiko Ozzy-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat het geval is, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien doet de camera-app het niet want deze is dan niet geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko Ozzy

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko Ozzy. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Wiko Ozzy-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Wiko Ozzy opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Wiko Ozzy in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dat zo is, moet je de Wiko Ozzy herstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat zeker een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps weg te doen en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.