Het kan zijn dat je de camera op jouw Wiko Goa start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En ja als de camera van je Wiko Goa niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Wiko Goa weer werkt.

We zullen dus bekijken wat je moet doen zodra de camera-app op jouw Wiko Goa één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-goa

Wat te doen als de camera van jouw Wiko Goa niet meer werkt?

1- Start je Wiko Goa opnieuw op

Het eerste wat je moet proberen als de Wiko Goa-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, soms kan het komen door een eenvoudige storing. Wanneer dat het geval is, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko Goa

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko Goa. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het Wiko Goa-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Wiko Goa opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen werkt, betekent dit waarschijnlijk dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Wiko Goa in conflict is met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de Wiko Goa opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Vandaar dat wij je aanraden om de meest recente apps weg te doen en dan te controleren of het probleem opgelost is.