Het is vast weleens gebeurd dat je de camera op jouw Wiko Freddy start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En als de camera van je Wiko Freddy niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Wiko Freddy opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Wiko Freddy één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-freddy

Wat te doen als de camera van jouw Wiko Freddy niet meer werkt?

1- Start je Wiko Freddy opnieuw op

Het eerste wat je zou moeten doen als de Wiko Freddy-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, soms kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko Freddy

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko Freddy. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Wiko Freddy-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de Wiko Freddy opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen werkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Wiko Freddy in conflict is met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de Wiko Freddy herstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de recentste apps weg te doen en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.