Het kan zijn dat je de camera op jouw Wiko Fever start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En als de camera van je Wiko Fever niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Wiko Fever opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken hoe je moet doen zodra de camera-app op jouw Wiko Fever één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-fever-special-edition

Wat te doen als de camera van jouw Wiko Fever niet meer werkt?

1- Start je Wiko Fever opnieuw op

Het eerste wat je moet proberen als de Wiko Fever-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, af en toe is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko Fever

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko Fever. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Wiko Fever-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Wiko Fever opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Wiko Fever in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de Wiko Fever herstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat echt een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Vandaar dat wij je aanraden om de meest recente apps te verwijderen en dan te controleren of het probleem opgelost is.