Het kan gebeuren zodra je de camera op jouw Wiko Bloom start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En ja als de camera van je Wiko Bloom niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Wiko Bloom opnieuw werkt.

We zullen dus zien wat je moet doen zodra de camera-app op jouw Wiko Bloom één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-bloom

Wat te doen als de camera van jouw Wiko Bloom niet meer werkt?

1- Start je Wiko Bloom opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten proberen als de Wiko Bloom-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat het geval is, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko Bloom

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko Bloom. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het Wiko Bloom-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Wiko Bloom opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen werkt, betekent dit waarschijnlijk dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Wiko Bloom in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dat zo is, moet je de Wiko Bloom herstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat zeker een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de recentste apps weg te doen en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.