Het kan gebeuren zodra je de camera op jouw Wiko Birdy start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En ja als de camera van je Wiko Birdy niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Wiko Birdy opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken hoe je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Wiko Birdy één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-birdy

Wat te doen als de camera van jouw Wiko Birdy niet meer werkt?

1- Start je Wiko Birdy opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten doen als de Wiko Birdy-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, af en toe kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat zo is , volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko Birdy

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko Birdy. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Daarvoor moet je naar het Wiko Birdy-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Wiko Birdy opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Wiko Birdy in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dit het geval is, moet je de Wiko Birdy opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat zeker een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de meest recente apps weg te doen en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.