Het kan zijn dat je de camera op jouw Umidigi Z2 start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En als de camera van je Umidigi Z2 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Umidigi Z2 opnieuw werkt.

We zullen dus zien hoe je moet doen als de camera-app op jouw Umidigi Z2 één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-umidigi-z2

Wat te doen als de camera van jouw Umidigi Z2 niet meer werkt?

1- Start je Umidigi Z2 opnieuw op

Het eerste wat je kan proberen als de Umidigi Z2-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, soms kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet want deze is dan niet geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Umidigi Z2

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Umidigi Z2. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Umidigi Z2-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de Umidigi Z2 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen werkt, betekent dit waarschijnlijk dat een recent geïnstalleerde app op jouw Umidigi Z2 in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Umidigi Z2 herstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps te verwijderen en dan te controleren of het probleem opgelost is.