Het kan gebeuren als je de camera op jouw Umidigi One start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En als de camera van je Umidigi One niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Umidigi One opnieuw werkt.

We zullen dus zien hoe je moet doen als de camera-app op jouw Umidigi One één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-umidigi-one

Wat te doen als de camera van jouw Umidigi One niet meer werkt?

1- Start je Umidigi One opnieuw op

Het eerste wat je kan proberen als de Umidigi One-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, soms kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien doet de camera-app het niet omdat deze niet is geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Umidigi One

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Umidigi One. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Umidigi One-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Umidigi One opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, betekent dit waarschijnlijk dat een recent geïnstalleerde app op jouw Umidigi One in conflict is gekomen met de camera-app. Als je zou willen weten of dat zo is, moet je de Umidigi One herstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps weg te doen en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.