Het is misschien weleens gebeurd dat je de camera op jouw Samsung Galaxy S5 start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En ja als de camera van je Samsung Galaxy S5 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Samsung Galaxy S5 weer werkt.

We zullen dus bekijken wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Samsung Galaxy S5 één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-samsung-galaxy-s5

Wat te doen als de camera van jouw Samsung Galaxy S5 niet meer werkt?

1- Start je Samsung Galaxy S5 opnieuw op

Het eerste wat je moet proberen als de Samsung Galaxy S5-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, af en toe kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Samsung Galaxy S5

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Samsung Galaxy S5. Om dit te verhelpen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Samsung Galaxy S5-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Samsung Galaxy S5 opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Samsung Galaxy S5 in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dat zo is, moet je de Samsung Galaxy S5 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps te deïnstalleren en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.