Het is vast weleens gebeurd dat je de camera op jouw Samsung Galaxy J7 2017 start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En als de camera van je Samsung Galaxy J7 2017 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Samsung Galaxy J7 2017 opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken hoe je moet doen zodra de camera-app op jouw Samsung Galaxy J7 2017 één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-samsung-galaxy-j7-2017

Wat te doen als de camera van jouw Samsung Galaxy J7 2017 niet meer werkt?

1- Start je Samsung Galaxy J7 2017 opnieuw op

Wat je als eerste kan doen als de Samsung Galaxy J7 2017-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, soms is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet omdat deze niet is geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Samsung Galaxy J7 2017

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Samsung Galaxy J7 2017. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Daarvoor moet je naar het Samsung Galaxy J7 2017-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Samsung Galaxy J7 2017 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Samsung Galaxy J7 2017 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dit het geval is, moet je de Samsung Galaxy J7 2017 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps te verwijderen en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.