Het kan gebeuren zodra je de camera op jouw Samsung Galaxy J5 2017 start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En als de camera van je Samsung Galaxy J5 2017 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Samsung Galaxy J5 2017 weer werkt.

We zullen dus zien hoe je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Samsung Galaxy J5 2017 één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-samsung-galaxy-j5-2017

Wat te doen als de camera van jouw Samsung Galaxy J5 2017 niet meer werkt?

1- Start je Samsung Galaxy J5 2017 opnieuw op

Het eerste wat je zou moeten doen als de Samsung Galaxy J5 2017-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, af en toe kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Wanneer dit het geval is, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet omdat deze niet is geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Samsung Galaxy J5 2017

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Samsung Galaxy J5 2017. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Samsung Galaxy J5 2017-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Samsung Galaxy J5 2017 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Samsung Galaxy J5 2017 in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dat zo is, moet je de Samsung Galaxy J5 2017 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat echt een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Vandaar dat wij je aanraden om de recentste apps weg te doen en dan te controleren of het probleem opgelost is.