Het kan zijn dat je de camera op jouw Samsung Galaxy J3 2017 start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En als de camera van je Samsung Galaxy J3 2017 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Samsung Galaxy J3 2017 opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken wat je moet doen zodra de camera-app op jouw Samsung Galaxy J3 2017 één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-samsung-galaxy-j3-2017

Wat te doen als de camera van jouw Samsung Galaxy J3 2017 niet meer werkt?

1- Start je Samsung Galaxy J3 2017 opnieuw op

Wat je als eerste moet proberen als de Samsung Galaxy J3 2017-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, af en toe is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dit het geval is, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Samsung Galaxy J3 2017

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Samsung Galaxy J3 2017. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het Samsung Galaxy J3 2017-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Samsung Galaxy J3 2017 opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen werkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Samsung Galaxy J3 2017 in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dat zo is, moet je de Samsung Galaxy J3 2017 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de recentste apps weg te doen en dan te controleren of het probleem opgelost is.