Het is wellicht weleens gebeurd dat je de camera op jouw Samsung Galaxy A3 start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En ja als de camera van je Samsung Galaxy A3 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Samsung Galaxy A3 opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken hoe je moet doen zodra de camera-app op jouw Samsung Galaxy A3 één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-samsung-galaxy-a3

Wat te doen als de camera van jouw Samsung Galaxy A3 niet meer werkt?

1- Start je Samsung Galaxy A3 opnieuw op

Wat je als eerste moet proberen als de Samsung Galaxy A3-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, soms is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet want deze is dan niet geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Samsung Galaxy A3

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Samsung Galaxy A3. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Samsung Galaxy A3-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Samsung Galaxy A3 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Samsung Galaxy A3 in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dit het geval is, moet je de Samsung Galaxy A3 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de meest recente apps weg te doen en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.