Het is vast weleens gebeurd dat je de camera op jouw Samsung Galaxy A3 2017 start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En als de camera van je Samsung Galaxy A3 2017 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Samsung Galaxy A3 2017 weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je moet doen zodra de camera-app op jouw Samsung Galaxy A3 2017 één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-samsung-galaxy-a3-2017

Wat te doen als de camera van jouw Samsung Galaxy A3 2017 niet meer werkt?

1- Start je Samsung Galaxy A3 2017 opnieuw op

Het eerste wat je kan doen als de Samsung Galaxy A3 2017-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe kan het komen door een eenvoudige storing. Als dit het geval is, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Samsung Galaxy A3 2017

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Samsung Galaxy A3 2017. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Samsung Galaxy A3 2017-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Samsung Galaxy A3 2017 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Samsung Galaxy A3 2017 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de Samsung Galaxy A3 2017 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de recentste apps te verwijderen en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.