Het is vast weleens gebeurd dat je de camera op jouw Orange Rise 30 start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En als de camera van je Orange Rise 30 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Orange Rise 30 weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Orange Rise 30 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-orange-rise-30

Wat te doen als de camera van jouw Orange Rise 30 niet meer werkt?

1- Start je Orange Rise 30 opnieuw op

Het eerste wat je kan doen als de Orange Rise 30-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, soms kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet want deze is dan niet geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Orange Rise 30

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Orange Rise 30. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het Orange Rise 30-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de Orange Rise 30 opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen werkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Orange Rise 30 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Orange Rise 30 herstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de recentste apps weg te doen en dan te testen of het probleem opgelost is.