Het kan zijn dat je de camera op jouw Orange start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En als de camera van je Orange niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Orange opnieuw werkt.

We zullen dus zien wat je moet doen als de camera-app op jouw Orange één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-orange

Wat te doen als de camera van jouw Orange niet meer werkt?

1- Start je Orange opnieuw op

Het eerste wat je moet doen als de Orange-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, misschien kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat het geval is, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Orange

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Orange. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het Orange-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Orange opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen heeft gewerkt, betekent dit waarschijnlijk dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Orange in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dat zo is, moet je de Orange opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat echt een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de recentste apps te deïnstalleren en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.