Het kan zijn dat je de camera op jouw Oppo R7 start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En als de camera van je Oppo R7 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Oppo R7 weer werkt.

We zullen dus zien hoe je moet doen zodra de camera-app op jouw Oppo R7 één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-oppo-r7

Wat te doen als de camera van jouw Oppo R7 niet meer werkt?

1- Start je Oppo R7 opnieuw op

Het eerste wat je kan doen als de Oppo R7-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien kan het komen door een eenvoudige storing. Als dit zo is , volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Oppo R7

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Oppo R7. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het Oppo R7-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Oppo R7 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Oppo R7 in conflict is met de camera-app. Indien je zou willen weten of dat zo is, moet je de Oppo R7 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te deïnstalleren en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.