Select Page

Het kan gebeuren zodra je de camera op jouw Oppo R15 start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En als de camera van je Oppo R15 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Oppo R15 weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je moet doen zodra de camera-app op jouw Oppo R15 één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-oppo-r15

Wat te doen als de camera van jouw Oppo R15 niet meer werkt?

1- Start je Oppo R15 opnieuw op

Wat je als eerste moet proberen als de Oppo R15-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat zo is , is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet want deze is dan niet geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Oppo R15

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Oppo R15. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Daarvoor moet je naar het Oppo R15-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Oppo R15 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen werkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Oppo R15 in conflict is met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de Oppo R15 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de recentste apps weg te doen en dan te testen of het probleem opgelost is.